Регистрирането на търговска марка може да се окаже процес, който е трудно изпълним от хора, които не са детайлно запознати с процедурата. Когато търсите вариант за партньорство с чужди контрагенти това, което би било определящо за утвърждаването ви на пазарите и постигане на разпознаваемост сред потенциалните ви клиенти е именно това да имате бранд, който да защитите като търговска марка на общността – ЕС. Привилегиите, които се предоставят от Патентното ведомство на ЕС никак не са за пренебрегване. Може би като един от най-лесните и сигурни начини за подобряване на бизнес стратегията ви е в това да се фокусирате именно върху всички онези преимущества, които ще можете да използвате с регистрацията на вашата интелектуална собственост каквото е именно търговската марка.
Какво печели бизнеса ви от регистрацията на търговска марка в ЕС?
Сигурно някои предприемачи не смятат за нужно да присъстват на международните пазари и се задоволяват с количеството потребители и клиенти от България. Но при положение, че стоките ви могат да намерят място и на пазара на ЕС то си струва да разширите териториалния обхват, където да ги продавате.
Много са полезните последствия, които ще констатирате именно от притежаването на тази вид интелектуална собственост. Перспективите, които биха били определящи за развитието на вашия бизнес се отнасят именно до:
- Повишаване ръста на продажбите;
- Осигуряване на стабилна пазарна политика с добри финансови резултати;
- Утвърждаване на позициите ви на международно ниво;
- Отлична защита при нарушения, които въздействат върху репутацията на вашата марка;
- Предприемане на процесуални мерки в случай, че са нарушени правата ви.
Но това е само малък набор от особености, които са в основата на това да бъдат предприети действия по регистриране на търговска варка на общността. Идеята е да сте правилно позиционирани на международните пазари за да се възползвате от всички финансови дивиденти, които биха били причина да дадете по-добър потенциал за развитие и утвърждаване на бранда ви.
Какво представляват процедурните изисквания?
Особеното при регистрирането на ТМ в общността е, че можете да се възползвате от опцията за подаване на документите през онлайн системата на ЕС. Това до голяма степен улеснява предприемачите и им спестява доста време. Разбира се, когато следва да приложите тази процедура е редна да имате предвид, че се изисква съответния квалифициран индивидуален електронен подпис. И тъй като не всяка фирма разполага с такава с приложимост в пределите на ЕС то е логично да се потърси професионална консултантска услуга.
У нас има доста фирми, които предоставят на клиентите си такива, благодарение на които можете да разчитате на отлични условия за бързо, компетентно и на приемлива цена прилагане процедурите на общността, които се отнасят именно до извършването на регистрация на ТМ.
Основните изисквания и етапи за извършването на този тип дейности се отнася до:
- Проучване;
- Консултиране за това кои биха били най-ефективните и добри начини за прилагането на процедурите с оглед на извличането на положителни дивиденти за бизнеса ви;
- Управление;
- Поддържане;
- Наблюдение;
- Предприемане на каквито и да било процесуални мерки, които да гарантират защитата ви при евентуални нередности.
Това са особени стъпки, които само експерти, които са напълно наясно с детайлите по заявяване на регистрация на ТМ в общността биха изпълнени коректно и безупречно. А това е една от причините да се възползвате от услугите на консултанти.
Какви са особеностите при наемане на консултантски услуги?
Разбира се, че трябва да потърсите оферти и да се срещнете с не една фирма, която предоставя такъв тип услуги. С цел да се гарантира удобство, ефективност, компетентност по отношение на позиционирането ви на международните пазари е очевидно, че марката трябва да бъде регистрирана според правилата на Патентното ведомство на ЕС.
Когато наемате консултанти винаги търсете такива, които:
- Имат опит в съответната сфера за регистриране на интелектуална собственост;
- Разполагат с квалифицирани специалисти;
- Гарантират качество на услугата;
- Могат да ви насочат към това кои биха били най-удачните и сигурни принципи за реализиране на вашите очаквания за развитие и утвърждаване на бранда на международно ниво.
Да, не са евтини такива услуги, но що се отнася до това да се предприемат каквито и да било действия по отношение на ползите от постигането на разпознаваемост на марката ви то е повече от ясно, че можете да разчитате на потенциал, който да разшири територията, в която да утвърдите своите услуги, стоки и продукти.